Es per això que creiem en la necessitat d’escoltar als infants i d’involucrar-los en la mesura que sigui possible, en la gestió de la vida quotidiana, especialment en les àrees que els afecten més directament. L’experiència de l’Agenda 21 Escolar endegada des dels Ajuntaments és una prova de la capacitat de petits canvis que els nens i les nenes de Catalunya i, en particular, de Barcelona, poden dur a terme.
Per tal de donar veu als nens i les nenes, proposem:
- Potenciar, utilitzant l’escola com a plataforma, l’elaboració de projectes que humanitzin la ciutat i la faci més habitable pels infants i alhora pels adults.
- Un disseny d’espais, més adient a les necessitats dels infants. Que ajudi a fomentar el respecte de l’entorn, el tenir cura del paisatge i del barri, entendre i practicar la sostenibilitat, etc. En aquest sentit cal seguir treballant per tal de fer espais de jocs infantils que responguin als seus interessos i a la seva seguretat i continuar adequant a la normativa vigent tots els existents.
- La participació dels nens i nenes en aquells temes del Districte que d’alguna manera els afectin especialment, pot esdevenir una bona manera d’atendre a les seves peticions i alhora fomentar la cultura de la participació entre els infants.
- Proposem avançar en l’experiència dels camins escolars.
- Cal continuar potenciant la xarxa de casals infantils i ludoteques, i altres espais de trobada pels infants, equipaments esportius, etc. I donar suport a les entitats d’educació en el lleure, culturals i esportives, que generen aquests espais de relació entre nens i nenes, a partir de les seves activitats.
- Continuar treballant a partir del projecte Interxarxes, de suport a la infància en risc del Districte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada